A Fiat Bravo alufelni és a csavarok fontossága

Fiat Bravo alufelni
Fiat Bravo alufelni

Ha a felni cseréjére kerül sor, egy percig sem szabad megfeledkezni a legfőbb adatokról, számokról. Ott van mondjuk a Fiat Bravo alufelni osztóköre, a középfurat átmérője, a furatszám és az ET érték. Aki nem tudja, hogy ezek mekkorák kell legyenek az ő autója esetében, az nem kell kétségbe essen.

Vannak olyan weboldalak, akárcsak az alu-felni.hu, ahol az adatbázisban minden járgányhoz megtalálhatók a szükséges paraméterek. Ennek köszönhetően hamar megtalálható az ideális Fiat Bravo alufelni. Az internetes shop megadja mindenkinek az összes, gyártói jóváhagyással ellátott, megfelelő keréktárcsát mind az első, mind a hátsó tengelyre.

A kliens a keresést követően tisztában lesz azzal, hogy pontosan milyen méretű tárcsák felelnek meg a járművére. Ezután már csak egyszerűen használni kell a méret szerinti keresőt a lenti szabályok betartásával. Melyek azok a szabályok, amelyeket szintén be kell tartani a Fiat Bravo alufelni megvételekor?

Nos, tény, hogy a vevő választhat a kocsija eredeti keréktárcsáitól eltérő méretű tárcsákat, de csakis akkor, ha bizonyos dolgokra figyel. Például a furatszám azonos kell legyen, ami érthető is, ugyanis a felnit a csavarok tartják a helyén. A csavarok felszereléséhez szükséges furatok elhelyezkedésének szigorúan meg kell egyezni a tengelyén lévők helyével.

A Fiat Bravo alufelni elhelyezkedését a furatszám adja meg, illetve a furatok által alkotott kör átmérője, tehát az osztókör. Ha azonos vagy nagyobb a középfurat az acél felni esetében, akkor azzal minden rendben van. Azonban, ha kisebb, akkor a kerékpántot nem lehet rögzíteni.

Sok acél felni gyártónál megeshet, hogy a cég által előírtnál nagyobb a középfurat. Ekkor a vezetés közben zavaróan rángat a kormány. Hogyan oldható meg ez a gond? Nos, ekkor a felniket központosító gyűrűvel együtt szállítja például az Alu-Felni.

Ezek azért jók, mert úgymond „be tudják tömni” a kerékagy és a középfurat közti távolságot. Az acél felni tekintetében nem lehet elfelejteni az ET számot sem. Azt tudni kell, hogy az ideális ET szám járműfüggő.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük